ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

✔️وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا می شود، یکی از رایج ترین سوالاتی که مشتریان ما می پرسند این است که ✔️"هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟"✔️

این یک سؤال بسیار مهم است، در واقع همانند این سؤال مهم است که آیا واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید؟ یا برای کدام برنامه‌های مهاجرتی  کانادا واجد شرایط هستید؟ هیچ کسی نمی‌خواهد فرآیند درخواست مهاجرت را شروع کند اما در نیمه راه متوجه شود که بودجه کافی ندارد.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به برخی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های مهاجرت برای کانادا در سال 2022 خواهیم داشت تا به شما در یافتن بهترین روش مهاجرتی کمک کند.

ارزان ترین گزینه‌های مهاجرت به کانادا

پیداکردن ویزای مهاجرتی یا برنامه مناسب دشوار است، به‌خصوص زمانی که شما نه‌تنها سعی می‌کنید هزینه‌های خود را مدیریت کنید بلکه به این موضوع توجه می‌کنید که روش مهاجرتی شما چگونه می‌تواند بر شرایط مالی شما تأثیر مثبت بگذارد. شروع یک زندگی جدید در خارج از کشور در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. بیش از 20 درصد از جمعیت کانادا مهاجران هستند و این موضوع همواره در حال افزایش است.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC  قبلاً اهداف مهاجرتی جدید خود را برای سه سال آینده منتشر کرده است و در نظر دارد تا سال 2023 از 1.23 میلیون مهاجر دعوت کند تا به جامعه کانادایی بپیوندند. بااین‌حال، روند مهاجرت به خارج از کشور ارزان نیست. علاوه بر هزینه‌های درخواست دولتی موردنیاز برای اکثر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی، هزینه پرواز، اقامت، هزینه‌های حمل‌ونقل و در صورت داشتن وکیل مهاجرت، هزینه‌های قانونی نیز وجود دارد. سایر هزینه‌های اضافی عبارت‌اند از:

  • معاینات پزشکی
  • پلیس چک
  • ارزیابی مدارک تحصیلی
  • تست زبان
  • ترجمه مدارک

برنامه‌های رایگان مهاجرت به کانادا

قبل اقدام برای یکی از روش‌های مهاجرتی کانادا توجه داشته باشید که برنامه‌های زیر هزینه پردازش درخواست را دریافت نمی‌کنند، اما ممکن است با هزینه‌های فدرال برای ویزا یا هزینه‌های مجوزهایی مانند مجوز کار یا درخواست اقامت دائم مواجه شوید:

 

برنامه نامزدهای استانی یوکان YPNP

برنامه استانی یوکان دارای برنامه‌های مختلفی است که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، شامل:

  •  Critical Impact Worker Stream
  • Skilled Worker Stream
  •  Express Entry
  •  Yukon Community Program

این برنامه‌های مهاجرتی بر اساس میزان مهارت متقاضیان بین‌المللی هستند و همه متقاضیان به جز سیستم اکسپرس انتری نیاز نیست برای ارسال درخواست‌های خود برای مهاجرت به کانادا هزینه‌ای بپردازند .

برنامه نامزدهای استانی نوا اسکوشیا (NSNP)

Nova Scotia PNP یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی کانادا که هزینه جهت پردازش درخواست دریافت نمی‌کند. روش‌های مهاجرتی مختلفی تحت برنامه استانی نوا اسکوشیا وجود دارد که هرکدام شرایط خاص خود را دارند. جریان‌های زیر هیچ هزینه پردازشی ندارند:

Physician Stream

Skilled Worker Stream

Occupations in Demand Stream

 

برنامه نامزد استانی مناطق شمال غرب کانادا (NWT PNP)

برنامه نامزدهای استانی مناطق شمال غربی برای کمک به کارفرمایان NWT طراحی شده است تا کارگران خارجی. فقط کارفرمایان می‌توانند برای کارگران بین‌المللی برای دریافت نامینیشن از قلمرو جهت درخواست اقامت دائم درخواست دهند. این جریان‌ها عبارت‌اند از:

Entry-level/Semi-Skilled Stream

Skilled Worker Stream

 

ارزان‌ترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا

برخی از ارزان‌ترین برنامه‌های مهاجرتی موجود تحت برنامه‌های نامزد استانی قرار دارند. اگرچه گزینه درخواست مهاجرت اقتصادی فدرال برای نامزدهای استانی 1325 دلار کانادا برای پردازش و اقامت دائم هزینه دارد، گاهی اوقات درخواست مستقیم به استان یا قلمرو انتخابی شما گزینه بسیار ارزان‌تری است. در جدول ذیل برخی از هزینه‌های برنامه‌های استانی مختلف برای سال 2022 از کم‌هزینه‌ترین تا گران‌ترین آنها زمان درخواست مستقیم به یک استان یا منطقه آورده شده است.

 

هزینه‌های پردازش برنامه برای PNP

Fee (CAD)

PNP

250$

سیستم INB برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک NBPNP

250$

برنامه نامزدهای استانی نیوفاندلند و لابرادور

300$

سیستم INB برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد PEI PNP

350$

برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان SINP

500$

برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا MPNP

500$

برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا AAIP

1150$

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا BCPNP

1500-2000$

برنامه نامزد مهاجرت انتاریو OINP

 

سایر گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه مهاجرت به کانادا

Family Sponsorship

مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه بعدی برای مهاجرت به کانادا از طریق حمایت مالی خانواده است. اگر یکی از اعضای خانواده شما در کانادا زندگی می‌کند که شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا باشد، می‌تواند برای برنامه حمایت از خانواده درخواست دهد. فردی که از شما حمایت می‌کند باید 18 سال یا بیشتر داشته باشد و بودجه کافی برای حمایت از شما بدون کمک اجتماعی از طرف دولت کانادا داشته باشد. برای پردازش درخواست شما بین 150 دلار (حمایت مالی) تا 1050 دلار (همسر یا شریک زندگی، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ) هزینه خواهد داشت. همچنین می‌توان از برادر، خواهر، برادرزاده، خواهرزاده یا نوه یتیم حمایت کرد.

Caregiver Programs

کانادا دو برنامه جدید Caregiver دارد که باهدف کمک به ارائه‌دهندگان ماهر و باتجربه مراقبت از کودکان در خانه و کارگران پشتیبانی در خانه به کانادا مهاجرت می‌کنند. هزینه‌های پردازش درخواست 1050 دلار به‌علاوه 155 دلار برای مجوز کار است. همه نامزدها باید:

  • پیشنهاد شغلی کانادایی داشته باشند
  • نتایج آزمون زبان را داشته باشند که نشان دهد آنها می‌توانند به طور مؤثر به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارتباط برقرار کنند
  • دارای مدرک دیپلم کانادایی یا گواهی حداقل یک‌ساله یا ECA که نشان دهد مدارک آنها مطابق با استانداردهای کانادا است .
  • دارای سابقه کاری مرتبط با شغل

برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال

بیشتر هزینه‌های پردازش برنامه مهاجرت فدرال 1325 دلار هزینه دارد. این برنامه‌ها عبارت‌اند از :

پایلوت کشاورزی و غذایی

The Atlantic Immigration Pilot

اکسپرس انتری (برنامه کارگران ماهر فدرال؛ برنامه تجارت ماهر فدرال؛ کلاس تجربه کانادایی)

پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی

برنامه کارگران ماهر کبک

سؤالات متداول: مهاجرت به کانادا؟

  • شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

شرایطی که قبل از مهاجرت به کانادا باید رعایت شود به برنامه یا ویزایی که برای درخواست انتخاب می‌کنید بستگی دارد. بااین‌حال، همه متقاضیان ملزم به رعایت معیارهای پذیرش عمومی هستند.

  • برای مهاجرت به کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟

این یک‌بار دیگر به برنامه مهاجرتی انتخابی شما بستگی دارد، بااین‌حال، برای اکثر برنامه‌ها باید بودجه کافی برای اقامت داشته باشید.

  • سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا چیست؟

باور کنید یا نه سریع‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا، سیستم اکسپرس اینتری نیست! زمان پردازش برنامه استانی بریتیش کلمبیا دو الی سه ماه است. برنامه‌هایی که توسط سیستم اکسپرس انتری و همچنین پایلوت مهاجرت آتلانتیک مدیریت می‌شوند، می‌توانند منتظر رسیدگی به درخواست‌های خود در کمتر از شش ماه باشند.

  • آیا مهاجرت به کانادا دشوار است؟

بله و خیر. اگر می‌دانید که برای کدام برنامه یا ویزا واجد شرایط هستید و بیشترین شانس موفقیت را به شما می‌دهد و همچنین مدارک پشتیبانی را که باید ارسال کنید، می‌تواند کاملاً ساده باشد. بااین‌حال، بیش از 100 ویزا و برنامه برای انتخاب وجود دارد که هرکدام مجموعه شرایط خاص خود را دارند. داشتن یک وکیل یا مشاور مهاجرت برای راهنمایی و پشتیبانی شما در طول این فرایند می‌تواند آن را بسیار ساده‌تر و کمتر استرس‌زا کند.

  • آیا می‌توانم بدون شغل به کانادا مهاجرت کنم؟

یک بله قاطع! برنامه‌هایی مانند برنامه کارگران ماهر فدرال یا برنامه تجارت ماهر فدرال که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شود، نیازی به داشتن یک پیشنهاد شغلی کانادایی ندارند. بااین‌حال، داشتن یک شغل در کانادا می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد زیرا می‌توانید امتیاز بیشتری برای اقامت دائم PR  دریافت کنید و امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع CRS  خود را افزایش دهید.

باتوجه‌به مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که مهاجرت به کانادا یک تصمیم بزرگ است، تصمیمی که نباید به‌راحتی وارد آن شد. علاوه بر تمام اسناد و مدارک و آماده‌سازی که برای درخواست ویزای کانادا انجام می‌شود، استرس هزینه را نیز به همراه دارد. مهم است که برنامه‌ای را انتخاب کنید که نه‌تنها با نیازهای شخصی، صلاحیت‌ها و تجربه کاری شما، بلکه با بودجه شما نیز مطابقت داشته باشد. درخواست مستقیم برای PNP احتمالاً ارزان‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا است که انتاریو و بریتیش کلمبیا گران‌ترین آنها هستند . نوا اسکوشیا، یوکان و سرزمین‌های شمال غربی هزینه‌ای برای پردازش درخواست دریافت نمی‌کنند، اما به یاد داشته باشید، ممکن است مجبور شوید برای مجوز کار یا درخواست اقامت دائم، که یک هزینه اضافی است، درخواست دهید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان